Promując swoją działalność, często nieświadomie przyczyniamy się do zanieczyszczenia środowiska. Ulotki reklamowe czy jednorazowe reklamówki z logo firmy, w które pakujemy gadżety zwykle lądują w śmietnikach lub, co gorsza, na ulicy.

Jakich gadżetów unikać?

Zwykle zwracamy dużą uwagę na cenę. Chcemy, aby jak najwięcej gadżetów zostało rozdanych, zupełnie nie zwracając uwagi na ich funkcjonalność. Wcześniej wspomniane reklamówki z logo byłby dobrym wyjściem, gdyby ludzie faktycznie z nich korzystali na co dzień, a nie traktowali jako bezużyteczny śmieć. Najlepszymi produktami, na których można nadrukować nazwę firmy i rozdawać w akcjach promocyjnych są pendrrive, breloki do kluczy, kubki oraz długopisy. Są to przedmioty, które używamy w życiu codziennym i z pewnością zostaną odpowiednio wykorzystane.

Co wybrać zamiast foliowych worków z logiem?

Zestawy gadżetów mimo wszystko należy jakoś spakować. Warto zwrócić uwagę na to czy producent toreb reklamowych oferuje również te wykonane z papieru lub trwałego, wielorazowego materiału. Materiałowe torby reklamowe z nadrukiem mogą być stosowane przez wiele lat. Zwykle łatwo się je pierze, a jeśli nadruk jest dobrej jakości, nie powinien ulegać zmyciu w pralce. Oprócz toreb z nadrukiem można wybrać również tekturowe pudełka lub torebki z papieru pochodzącego z recyklingu. Nawet jeśli zostaną one wyrzucone, zdecydowanie szybciej rozkładają się w środowisku od ich foliowych zamienników.

Gdzie można zakupić gadżety reklamowe oraz opakowania?

Nie trzeba ograniczać się do tej samej firmy, gdyż często mam wtedy ograniczony wybór. Nie zawsze producent toreb reklamowych prowadzi sprzedaż innych gadżetów i na odwrót. Internet oferuje całą gamę produktów, na które można nadrukować logo firmy, tak naprawdę jedyne ograniczenie to budżet. Wiadomo, że im większą ilość zamówimy, tym niższą cenę zaoferuje nam producent. Jeśli chodzi o opakowanie, wybierając pudełka, albo papierowe torby reklamowe z nadrukiem, z pewnością zapłacimy mniej niż za materiałowe.

Dlaczego jest to takie ważne?

Nowe firmy powstają każdego dnia, a stare ciągle mają do zaoferowania inne produkty lub usługi. Akcje marketingowe z wykorzystaniem produktów z logo oraz ulotek są organizowane na całym świecie, często na skalę masową. Choć dużo ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy, przyczyniają się one do masowej produkcji śmieci, a tym samym do zanieczyszczania środowiska.