Marketing internetowy w dzisiejszych czas to standard i podstawa. Możliwości prowadzenie działań reklamowych w sieci jest bardzo duża. Oczywiście podstawa to marketing w wyszukiwarce. To tam bowiem klienci najczęściej poszukują informacji o produktach i usługach. Dlatego też tak dużą popularnością cieszy się system Adwords.

Google Adwords – zalety

Popularność systemu Adwords nie może dziwić. System ten daje bowiem klientom wiele zalet i korzyści. Jedną z takich zalet jest możliwość bardzo szybkiego dotarcia z przekazem reklamowym do swoich potencjalnych klientów. W przypadku pozycjonowania często musi miną nawet kilka miesięcy zanim osiągnie się wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Reklama Adwords daje możliwość uzyskania takich pozycji niemal natychmiast. W tym celu wystarczy stworzyć kampanię i wpłacić środki na jej realizację. Jeśli kampania będzie skonstruowana dobrze wówczas niemal od razu reklama znajdzie się na górze pierwszej strony wyników wyszukiwania.

Druga zaleta to oczywiście dostęp do statystyk. Innymi słowy realizując kampanię Google adwords mamy na bieżąco informację o jej efektywności. Dokładnie widzimy jakie frazy kluczowe są najczęściej wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce oraz jakie frazy generują najwięcej kliknięć. Wszystko to daje nam możliwość optymalizacji kampanii w systemie Adwords Google oraz możliwość reakcji na to co się w danym momencie dzieje.

Obecne czasy to czasy urządzeń mobilnych. Google o tym nie zapomniał. Każda reklama Adwords może być dostosowana to wszelkich urządzeń mobilnych. Dzięki temu nie tracimy tych klientów, którzy nie korzystają z laptopa czy z telefonu lub tabletu. Jest to bardzo ważne, gdyż trzeba wiedzieć, że użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych to już ponad połowa wszystkich użytkowników internetu.

Google Adwords – wady

System reklamowy Adwords posiada niestety także małe wady. Pierwsza z nich to zmieniające się koszty. Internet to żywy organizm, który wciąż się zmienia. Dlatego realizując kampanię w systemie Adwords Google należy wciąż kontrolować to co się z kampanią dzieje, a w szczególności jej koszty. Wszystko po to, aby móc w razie konieczności odpowiednio zareagować.

Do wad zaliczyć można także ograniczenie znaków w treści reklamy. Nagłówek w reklamie nie może powiem przekroczyć 25 znaków, a linijki treści po 35 znaków. To dość mało, dlatego tworząc treść reklamy trzeba ją bardzo dobrze przemyśleć. Tak, aby stworzyć krótką, ale przykuwającą uwagę klienta.