Każdy specjalista z branży eCommerce doskonale zna wszelkie narzędzia, które pozwalają na wzrost popularności kampanii reklamowej, produktu oraz sprzedawcy. Niektóre z tych narzędzi są bardziej profesjonalne, inne mniej, jednak każde z nich ma zadanie osiągnięcie tego samego celu.
Google Merchant Center, czyli narzędzie dla każdego
Jedną z najpopularniejszych usług, z których korzystają nie tylko profesjonaliści, lecz także sprzedawcy, oferujący mniejszy asortyment, a tym samym kampania reklamowa nie jest tak powszechna, jest google merchant center, którą można obsługiwać przy pomocy Google Adds. Jego obsługa jest bardzo prosta, wobec czego nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy, by móc z niego korzystać. Dodanie produktu do kampanii produktowej Google w narzędziu Merchant Center nie jest trudne. Wystarczy założyć konto Google lub zalogować się na już posiadane. Następnie należy wypełnić formularz i podać niezbędne dane dotyczące sprzedawcy, takie jak nazwa czy adres. Następnie należy stworzyć plik produktowy i wgrać go do Google Merchant. Plik ten powinien zawierać istotne informacje o produkcie, takie jak tytuł, cena, dostępność opis i wiele innych. Im więcej danych, tym lepiej, bowiem klienci zazwyczaj znacznie częściej wybierają produkty, które są dobrze opisane i zawierają wszystkie niezbędne informacje. Pamiętać również należy o dobrej jakości zdjęciu. Po wgraniu pliku należy oczekiwać na zatwierdzenie go przez moderatora.
Zalety Google Merchant Center
Główną zaletą korzystania z Merchant Center jest popularność Google i jego globalizacji. Zdecydowana większość internautów zna przeglądarkę Google i z niej korzysta, wobec czego wystawiony produkt może zdobyć szerokie grono odbiorców, nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Ponadto jest to usługa bezpłatna i prosta w obsłudze. To sprawia, że z Google Merchant Center korzystają nie tylko wielkie sklepy internetowe, lecz także mogą pozwolić sobie na to sprzedawcy, oferujący znacznie mniejszy asortyment. Dodanie produktu i jego edycja nie jest skomplikowana, wobec czego Merchant Center staje się w ostatnim czasie jednym z głównych narzędzi marketingowych w Internecie.
Reasumując, Google Merchant Center posiada wiele zalet, a dzięki tej usłudze sklep internetowy może znacznie zwiększyć sprzedaż.