Internet to przestrzeń, w której znajdują się miliony stron i treści. Sprawne poruszanie się w tym gąszczu zapewniają wyszukiwarki internetowe, przede wszystkim Google, które wybierane są przez dominującą większość internautów. Jak sprawić, bu potencjalny klient trafił na naszą stronę? Służy temu pozycjonowanie strony.

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Celem pozycjonowania jest jak najlepsze wypromowanie strony w wyszukiwarce. Im wyżej będzie wyświetlania, tym większa będzie jej konwersja. Każde kliknięcie w adres strony oznacza odwiedziny potencjalnego klienta.

Celem pozycjonowania jest osiągnięcie TOP 10, TOP 5 i oczywiście TOP 3. Na stronę wyświetlaną na pierwszej pozycji w wyszukiwarce klika 51% internautów, na 10 tylko 11%, różnica jest ogromna. Przekłada się ona bezpośrednio na zyski.

Pozycjonowanie nie jest łatwe i wymaga działań w wielu kierunkach. Jest to przede wszystkim uwarunkowane algorytmami Google, które ulegają częstym zmianom i udoskonaleniom. Algorytmy nie są jawne, więc działanie firm pozycjonujących strony jest znacznie utrudnione. Na podstawie doświadczenia muszą uwzględnić:

• optymalizację kodu strony,
• szybkość wczytywania strony,
• dostosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych,
• zdobywanie linków zewnętrznych.

Treść jest najważniejsza

Od kilku lat Google promuje przede wszystkim strony wartościowe merytorycznie. Internet został zaśmiecony ogromną ilością stron, które nie wnoszą nic nowego.

Pozycjonowana strona powinna mieć prostą strukturę i linkowanie wewnętrzne przyjazne dla internauty. Teksty na podstronach muszą zawierać konkretne i praktyczne teksty. Wartość strony znacząco podnosi prowadzenie bloga firmowego oraz aktywność w mediach społecznościowych. Warunek jest jeden – wpisy muszą być systematyczne. Facebook jest najlepszym miejscem na nawiązanie kontaktu z klientami.

Firma pozycjonująca musi zadbać także o content marketing, czyli teksy wysokiej jakości, które umieszcza na różnych portalach. Dzięki tym tekstom może w sposób naturalny (organiczny) pozyskiwać linki do strony głównej.

Przy pozycjonowaniu strony trzeba pamiętać, że raz zdobyta pozycja nie jest dana na zawsze. Google pracuje, nie śpi konkurencja, więc skuteczne pozycjonowanie strony jest procesem ciągłym.