Każda poszukująca pracy osoba przegląda oferty rekrutacyjne, wystawiane przez potencjalnych pracodawców. Kiedy znajduje się ta, która spełnia wszystkie oczekiwania, następuje nagła ekscytacja, a z nią dalekosiężne plany, które niestety nieraz kończą się fiaskiem. Jakież bowiem jest zdziwienie, kiedy mając pewność, że jest się idealnym kandydatem na aplikowane stanowisko, mimo złożonego kwestionariusza osobowego, telefon milczy. Jak napisać CV, aby aparat się odezwał, a w nim została złożona propozycja spotkania rekrutacyjnego?
Schematyczne myślenie
Nie ma się co oszukiwać, ale jedno, stworzone pośpiesznie CV nigdy nie zadowoli wszystkich pracodawców, do których chcemy trafić w trakcie poszukiwań pracy. Podobnie jest z przelotnymi znajomościami – pojawiają się tak samo szybko, jak odchodzą. Wiedzieć trzeba, że oferta pracy wymaga indywidualnego podejścia i takiego doboru słów kluczowych, przeanalizowania swoich wartości, umiejętności i doświadczenia, aby te były zgodne z wymaganiami ujętymi w procedurze rekrutacji. Pisanie CV jest podobne to pracy maturalnej z języka polskiego – należy się „wstrzelić” w klucz myślenia twórcy, aby zapewnić sobie zdawalność.
Kreatywne myślenie
Tworząc hurtowe ilości znaków i słów, które nie mają większego znaczenia, a jedynie zajmują miejsce na kartce papieru tylko traci się czas, który mógłby być wykorzystany na efektywne stworzenie jakościowej pracy. Tworzenie spersonalizowanego CV, które będzie skierowane bezpośrednio do potencjalnego pracodawcy jest najwłaściwszą ścieżką do pozyskania upragnionego stanowiska.
Pozaschematyczne myślenie
O tym, jak napisać CV mówi wiele internetowych poradników, sugerujących gotowe rozwiązania. Myślenie aplikanta powinno wybiegać jednak dalej, mając świadomość, że setka innych konkurentów, skieruje swoje działania właśnie na „tanie gotowce”. Należy zatem postawić się w roli osoby rekrutującej, która każdego dnia przegląda kilkanaście ofert. Wśród nich musi się znaleźć ta jedna do której rekruter poczuje tak zwaną „chemię” i która wyróżni się na tle pozostałych. Nie chodzi tutaj tylko o estetykę, ale głównie o treść.
Personalne myślenie
Chcąc być zauważonym, trzeba mieć świadomość swojej wartości i tak ją wyeksponować, aby trafiła ona w pole widzenia czytelnika. Krótkie, ale treściwe zdania są najlepsze, ponieważ dostarczają najwięcej informacji i elementów wpływających na pozytywną ocenę składanej aplikacji. Ideą CV jest przecież przedstawienie się w oryginalny, kreatywny i zachęcający do współpracy sposób.