Działalność branży odzieżowej wymaga stosowania wyspecjalizowanych narzędzi biznesowych, pozwalających na ograniczenie marnotrawstwa, a także sprawną komunikację pomiędzy poszczególnymi działami w firmie. Pozwala to zintensyfikować działania i móc oferować klientom jeszcze więcej, szczególnie w kwestii sprawnego kontaktu. Wszystkie działy w przedsiębiorstwie odzieżowym mogą być koordynowane, a także połączone ze sobą dzięki wdrożeniom ERP.

Wdrożenia ERP – dział produkcji i sprzedaży współpracują lepiej

W przedsiębiorstwie odzieżowym dział produkcji i dział sprzedaży muszą ściśle ze sobą współpracować, aby prezentowana oferta była zgodna ze stanami magazynowymi oraz informacje o zamówionych ubraniach były od razu przekazywane na dział produkcji, który od razu wie ile określonych modeli powinno wyjść z pracowni krawieckiej, a także na które modele jest największy popyt. Wdrożenia ERP to system naczyń połączonych dzięki którym rozbudowana baza danych działa bez zarzutu.

Wdrożenie systemu ERP – modyfikowanie danych w czasie rzeczywistym

Dużą zaletą, jaką daje wdrożenie systemu ERP, jest umożliwienie przekazania poszczególnym działom dedykowanych dla nich kluczy dostępu, dzięki którym będą mogli modyfikować dane dotyczące ich działu. Kierownik produkcji wprowadza dane dotyczące stanu magazynowego, tj. ilości materiałów i dodatków, jakie pozostają po danym dniu produkcyjnym. Dzięki temu właściciel na bieżąco może organizować dostawy poszczególnych materiałów i dodatków zanim ich zabraknie bądź organizować promocje zachęcające klientów do kupna odzieży wykonanej w mniej popularnej kolorystyce bądź z mniej popularnymi motywami. Dzięki temu eliminuje straty związane z działalnością gospodarczą.

Wdrożenie ERP – koordynacja dystrybucji do sklepów

Jeśli przedsiębiorstwo poza sprzedażą własną część kolekcji sprzedaje również do butików, wdrożenie ERP pozwala mu również na koordynowanie dystrybucji poszczególnych kolekcji. Wszystkie informacje może wprowadzać do bazy danych, co ułatwia mu również kontakt z kontrahentami, a także egzekwowanie od nich należności za zamówione towary i zapis wszystkich wpłat w systemie. Do nich z kolei ma dostęp księgowość, dzięki czemu nie musi zwracać się, o takie informacje, do działu sprzedaży i dystrybucji.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z https://erpnav.pl/wdrozenie-systemu-erp-microsoft-dynamics-nav/