Jedna ze strategii marketingowych firm, mająca na celu stworzenie pozytywnego i trwałego wizerunku danej marki na rynku, to rozdawanie funkcjonalnych gadżetów oznaczonych własnym logo. Druk sublimacyjny jest to technologia poligraficzna, która stała się najpowszechniejszym sposobem na drukowanie znaku firmowego na przedmiotach typu smycze, czapki oraz kubki.
Czym jest nadruk sublimacyjny?
Druk sublimacyjny jest to rodzaj technologii poligraficznej, który umożliwia trwałe nanoszenie znaków graficznych i obrazów na powierzchnię przedmiotów o różnym składzie materiałowym.
Proces nanoszenia nadruku sublimacyjnego przebiega dwuetapowo, z uwzględnieniem etapu pośredniego, w którym projekt graficzny przenoszony jest z komputera na papier transferowy za pomocą specjalnego tuszu.Następnie, dzięki zjawisku fizycznemu, jakim jest sublimacja druk papierowy jest nanoszony na powierzchnię przedmiotu, na którym ma być zamieszczona ilustracja. Zabieg ten dokonywany jest w specjalnej prasie termotransferowej, która podgrzewa tusz na papierze do temperatury około 200 stopni Celsjusza, tak aby przeszedł on bezpośrednio w fazę gazową i wniknął w strukturę materiału.
Popularność druku sublimacyjnego
Personalizowanie przedmiotów użytkowych jest naturalną potrzebą dzisiejszego świata, w którym produkcja rzeczy ma charakter masowy. W dobie internetu i globalnego zasięgu reklamy stworzenie i utrwalenie wizerunku firmy musi być nastawione na indywidualność oraz szeroką dystrybucję logo w przestrzeni publicznej.
Gadżety firmowe typu czapeczki, bluzy, smycze, kubki i wiele innych użytecznych przedmiotów mogą stanowić doskonałą reklamę w rękach zwykłych ludzi, którzy dystrybuują je w przestrzeni publicznej. Nadruk sublimacyjny jest metodą, która pozwala na zindywidualizowanie powyższych przedmiotów w sposób tani i trwały.
Proces nanoszenia druku sublimacyjnego jest prosty i nie wymaga dużych zasobów sprzętowych. Tusze stosowane w poligrafii sublimacyjnej są przyjazne dla środowiska, ponieważ produkowane są na bazie wody. Zjawisko sublimacji druku nie generuje żadnych produktów ubocznych, ponieważ ma ono charakter wyłącznie fizyczny.
Drukowanie sublimacyjne jest łatwą i tanią techniką, która pozwala na otrzymanie spersonalizowanych gadżetów firmowych, które wykorzystywane są w budowie brandingu marki, który stanowi najcenniejszy zasób firmy.