Przez lata przyzwyczailiśmy się już, że krzesła biurowe ergonomiczne nie są fanaberią wymagających pracowników, ale rozwiązaniem, dzięki któremu można liczyć na poprawę jakości pracy. Mimo to nie każdy zakup jest opisywany jako udany. Jakich błędów należy więc unikać, jeśli zależy nam na krzesłach ergonomicznych nie tylko z nazwy?

Argument cenowy i jego znaczenie

Czy krzesła biurowe muszą być drogie? Nawet, jeśli odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest twierdząca, prawdą jest to, że przywiązywanie zbyt małej wagi do tego, czy jakość i cena korelują ze sobą, może okazać się zgubne. Nie jest wcale powiedziane, że najlepsze jest to, co najdroższe. Niska cena ciągle jeszcze może jednak okazać się pułapką. W szczególny sposób powinniśmy więc uważać na to krzesło biurowe obrotowe, które jest wyraźnie tańsze niż inne rozwiązanie dostępne na rynku. Oczywiście, jego atrakcyjna cena może mieć swoje źródło w kampanii promocyjnej firmy. Może być też rezultatem popularnego eliminowania starszych kolekcji po to, aby znalazło się miejsce dla nowszych krzeseł biurowych. Niestety, przynajmniej tak samo często jest sygnałem alarmowym. Tanie krzesła często są po prostu rozwiązaniami o niewysokiej jakości, zniechęcającymi do pracy zamiast stanowić dodatkową motywację dla korzystających z nich osób.

Problemy z dopasowaniem do indywidualnych potrzeb

Chcąc kupić stosunkowo tanie krzesło biurowe obrotowe często zapomina się też o tym, że kolejni pracownicy mogą mieć zróżnicowane potrzeby odnoszące się do tego rodzaju rozwiązań. W praktyce oznacza to, że rozwiązanie odpowiadające jednej osobie, może być niezbyt korzystne z perspektywy innych. Czy oznacza to, że każdy zatrudniony powinien mieć własne krzesło biurowe? Wiele wskazuje na to, że tak. Oczywiście, zakup większej liczby krzeseł to automatycznie większy koszt i trudno dziwić się, że pracodawcy próbują znaleźć inne rozwiązania. Alternatywą wartą rozważenia jest w takim kontekście przede wszystkim stawianie na krzesła charakteryzujące się możliwością regulowania jak największej grupy elementów. Pozwoli to kolejnym pracownikom na wprowadzenie modyfikacji. Takie krzesło nie będzie tal efektywne, jak model skierowany tylko do jednej osoby. Z pewnością zapewni jednak coś więcej niż tylko względną wygodę.