Nic tak nie tworzy pozytywnego wizerunku firmy w wyobraźni klienta, jak dobre pierwsze wrażenie. Dlatego jeżeli prowadzimy sprzedaż wysyłkową, istotne jest zadbanie o odpowiednie pakowanie przesyłek – pudełko jest przecież pierwszą rzeczą, którą klient zobaczy na żywo. Jakie są cechy idealnego opakowania?
Atrakcyjne wizualnie
Tekturowe pudełko zaklejone brązową taśmą i produkt zawinięty w grubą warstwę folii, której pochodzenie pozostaje zagadką, nie zrobi najlepszego wrażenia na kliencie. W przygotowanie naszego produktu do wysyłki warto włożyć nieco więcej wysiłku – niech otwieranie paczki przypomina otwieranie prezentu.
Zarówno pudełka, jak i taśmę można zamówić ozdobione logo lub nazwą naszej firmy lub dowolnym wzorem, jaki sobie wybierzemy. Zamiast mało estetycznych kawałków folii wypełnijmy paczkę kolorowymi skrawkami papieru. Zadbajmy o to, aby opakowanie było spójne ze stylistyką naszych produktów albo było dopasowane do okazji, na przykład Bożego Narodzenia.
Starannie wykonane
Warto zwrócić również uwagę na staranne wykonanie. Nawet bez żadnych ozdób, przesyłka z równo przyklejoną etykietą adresową i ładnie wykonanym zabezpieczeniem produktu w środku zrobi dobre wrażenie na odbiorcy.
Do zamówienia warto dołączyć wydrukowane na grubszym papierze podziękowania za dokonanie zakupu, a w razie potrzeby opis produktu lub instrukcję użytkowania. Tutaj również należy zadbać o szczegóły, takie jak dobór czytelnej czcionki, ładnej grafiki czy odręczny podpis.
Z eleganckich materiałów
Przygotowując się do pakowania przesyłek, powinniśmy zwrócić uwagę również na dobór materiałów. Coraz większa ilość konsumentów oczekuje, że firmy, z których usług korzystają, będą stosować przyjazne dla środowiska rozwiązania. Ekoodpowiedzialne materiały do pakowania są obecnie niedrogie i proste do zdobycia.
Wybierajmy pudełka i papier do pakowanie z recyklingu i papierową taśmę lub rustykalny sznurek zamiast taśmy z plastiku. Dostępne są również ekologiczne wypełnienia do paczek, takie jak biodegradowalne „chrupki” z przetworzonej skrobi.