Najczęściej fanpage Facebook tworzy się dla firm, jako profil, który ma przedstawiać daną działalność w możliwie jak najlepszym świetle. Jednak z takiego rozwiązania korzystają również osoby, które nie prowadzą działalności jako takiej, na przykład różnego rodzaju twórcy, w tym bloggerzy. Warto zastanowić się nad tym, na jakim etapie założyć fanpage Facebook, by taki profil zapewniał możliwie jak najwięcej korzyści przy minimum włożonego wysiłku w jego rozwój.
Prowadzenie fanpage jako działanie marketingowe
Prowadzenie fanpage jest zdecydowanie działaniem marketingowym. Każdy kolejny wpis mówi coraz więcej o naszej działalności. Jednak by nasz głos został usłyszany, musimy odpowiednio skonfigurować taki profil, a także mieć pomysł na to, jak będziemy go prowadzić. Niektórzy długo zastanawiają się nad tym, czy prowadzenie fanpage jest faktycznie dla nich. Trzeba bowiem wiedzieć, że jeśli nasza firma cieszy się dużym powodzeniem na rynku, każdy wpis powinien być dobrze przemyślany, by nie budził żadnych negatywnych skojarzeń.
Poza tym trzeba być przygotowanym na to, że pod poszczególnymi wpisami będą z czasem pojawiać się komentarze ludzi sympatyzujących z naszą marką. Nie zawsze są to same pozytywne wpisy, więc sztuką jest umiejętne odpowiadanie na wszelkie zapytania w taki sposób, by nie ucierpiał na tym wizerunek naszej działalności. Nie możemy również zapominać o tym, że taki profil jest tylko swego rodzaju uzupełnieniem, dodatkiem, a cała praca polega na wzorowej obsłudze klienta i proponowaniu produktów, które nie budzą zastrzeżeń pod względem jakości.
Facebook fanpage i co dalej?
Kiedy już skonfigurujemy Facebook fanpage i dodamy pierwszy wpis, nie możemy jeszcze cieszyć się z samego faktu, że taki profil powstał. To dopiero początek naszej drogi do zjednania sobie większej liczby osób, które będą wchodzić na takie konto, gdyż będą faktycznie zainteresowani tym, co chcemy przekazać w kolejnych postach. Zatem co możemy zrobić, by nasz Facebook fanpage cieszył się coraz większym zainteresowaniem – przede wszystkim możemy polecić nasz profil do polubienia przez znajomych, których mamy na serwisie Facebook. W ten sposób uda nam się pozyskać pierwszych fanów.
Jednak by taki profil faktycznie przyniósł pozytywne korzyści, na przykład w postaci rosnącej liczby polubień i osób, które regularnie korzystają z naszej oferty, musimy pamiętać o tym, by wpisy na takiej stronie pojawiały się dość regularnie. Tylko w ten sposób będziemy mogli nawiązać trwałą relację z osobami sympatyzującymi z naszą marką. Warto uświadomić sobie, że każdy kolejny wpis może zjednać nam więcej ludzi zarówno poprzez to, że znajdą nas na portalu Facebook, jak też dlatego, że osoby, które już odwiedzają nasz profil udostępnią nasz post na swojej stronie.