Prowadzenie przedsiębiorstwa jest trudne. Szczególnie jeśli jest się pasjonatem wykonywanego zawodu, nie jest koniecznym znajomość meandrów księgowości. Kilkanaście lat temu zatrudnienie księgowej lub umowa z biurem rachunkowym była konieczna, aktualnie programy do księgowości i zarządzania firmą są dużym ułatwieniem dla prowadzących działalność gospodarczą.

Program symfonia – księgowość i nie tylko

Programy mające na celu ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej nie są aktualnie nowością na rynku. Każdy rozpoczynający działalność przedsiębiorca potrzebuje kompleksowego programu do ewidencji faktur cz ich wystawiania. Program firmy sage symfonia wyróżnia się na tle konkurencji kompleksowymi rozwiązaniami. Niezwykle istotną cechą charakterystyczną jaką ma program symfonia jest fakt, że w ramach rozwoju przedsiębiorstwa i poszerzania jego działalności można dostosowywać kształt programu poprzez instalację kolejnych modułów. Warto zaznaczyć że symfonia program to nie tylko program do prowadzenia księgowości – w poszczególnych z modułów znajdują się również opcje zarządzania działem kadr i płac czy też narzędzie ułatwiające proces sprzedaży. Ze względu na swoją elastyczność i ciągłe dostosowanie do obowiązujących przepisów przez developera sage symfonia jest jednym z programów, który jest nie tylko popularny, ale przede wszystkim daje możliwość dopasowania do potrzeb. A wiadomo, że każda działalność gospodarcza różni się od innych. Ciągły rozwój jakiemu poddawane jest oprogramowanie Symfonia powoduje, że użytkownicy są spokojni o jego stabilność oraz dostosowanie do obowiązujących przepisów prawa.

Jak wybrać odpowiednie rozwiązanie dla przedsiębiorstwa

Oferowane przez producenta rozwiązanie Symfonia jest bardzo kompleksowe, jednak nie każdy z modułów jest niezbędny na każdym etapie działalności. Warto zatem zastanowić się jakie potrzeby ma przedsiębiorstwo, jakie dane należy ewidencjonować i czy wszystkie moduły z rodziny Symfonia program są niezbędne do działania – czy wręcz będą zaburzały swobodę prowadzenia działalności. Jeśli potrzebna jest ewidencja księgowa doskonale sprawdzi się moduł dotyczący finansowania, jeśli zatrudnia się pracowników przydatny okaże się moduł Kadry i płace. Warto zatem dostosować system do potrzeb. Pozwoli to na utrzymanie porządku w przedsiębiorstwie.