Reklama jest dźwignią handlu. W tym powiedzeniu jest zawarte wiele prawdy, dlatego też podstawą każdego rodzaju działalności gospodarczej powinna być dobrze przemyślana kampania marketingowa. W obecnych czasach coraz więcej sprzedaży oraz usług przenosi się do internetu, aby dotrzeć do klientów z większą łatwością. W internecie panują zasady dotyczące reklam, których zrozumienie pozwoli na pozyskanie wielu nowych klientów.
Reklamy w wyszukiwarce, czyli Google Ads
Google to zdecydowanie najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na terenie Polski, z której korzysta nieomal sto procent użytkowników internetu. To właśnie dlatego współpraca z Google w zakresie marketingu ma tak duże znaczenie. Na szczególną uwagę zasługują inteligentne reklamy, czyli Google Ads. Przy podjęciu współpracy z Google właściciel witryny internetowej może bowiem być pewny, że płaci jedynie za efekty.
Stawki za kliknięcia w Google Ads
Kiedy użytkownik wpisuje dane hasło w wyszukiwarkę internetową, wtedy algorytmy odpowiedzialne za funkcjonowanie przeglądarki w ciągu ułamka sekundy przeszukują strony w poszukiwaniu treści, które mają związek z wpisanymi w pasek wyszukiwania słowami kluczowymi. Nie jest tajemnicą, że użytkownik ograniczy się jedynie do sprawdzenia jedynie kilku pierwszych wyników wyszukiwania. To właśnie w tym pomogą inteligentne stawki za kliknięcia, które ustalane są na podstawie klikniętych reklam.
Jak działają stawki w Google Ads?
Wyszukiwarka wyświetla na samej górze listy z wynikami wyszukiwania kilka reklam, które prowadzą do tych stron, które najlepiej pasują do danych słów kluczowych. Oczywiście wyświetlone zostaną w pierwszej kolejności te reklamy, w których przypadku ustalone zostały najwyższe stawki za kliknięcia w Google Ads. Tego rodzaju stawki w Google Ads obowiązują jednak jedynie wtedy, kiedy któryś z użytkowników kliknie w daną reklamę.
Google Ads – czy warto?
Inteligentne stawki za kliknięcia to rozwiązanie, które gwarantuje, że klient zapłaci jedynie za reklamę, która skutecznie zadziała. Oczywiście tego rodzaju strategie marketingowe najlepiej jest łączyć z optymalizacją strony pod kątem wyników wyszukiwania. Połączenie tych dwóch strategii daje gwarancję najlepszych wyników i pozwoli skutecznie rozwinąć swoją działalność dzięki możliwością, jakie daje internet.