Prowadzenie biznesu wymaga zastosowania rozmaitych sposobów dotarcia do klienta. Marketing internetowy to obecnie jedna z podstaw funkcjonowania na rynku wielu firm. Z tego powodu prowadzone są m.in. kampanie RTB, które cieszą się rosnącym zainteresowaniem.

RTB reklama – czym jest?

RTB, czyli „real time bidding”, to jedna z popularniejszych ostatnio form reklamy internetowej. Polega ona na wykupieniu przestrzeni do działań promocyjnych w internecie, dzięki którym przekaz w ekspresowym tempie trafia do odpowiednio dobranego odbiorcy. Aby było to możliwe, RTB reklama działa na podstawie zestawu algorytmów. W oparciu o tego typu dane informacja wyświetlana jest grupie docelowej, która interesuje się określonym produktem bądź usługą. Istotne jest to, że RTB marketing funkcjonuje na zasadzie systemu aukcyjnego. Oznacza to, że przestrzeń reklamowa może zostać kupiona przez tego reklamodawcę, który zaoferuje za nią największą kwotę.

Czy RTB marketing jest opłacalny?

Osoby odpowiedzialne za sprawy marketingowe przedsiębiorstwa często mają dylemat, czy dana forma reklamy przyniesie realne zyski. Kampanie rtb wyróżniają się sporą skutecznością. Mnóstwo firm zyskało w ten sposób spore rzesze klientów, dlatego jest to bez wątpienia opłacalna inwestycja. Duże znaczenie ma fakt, że reklamodawca może kontrolować wydatek na ten cel, ponieważ to od niego zależy, jak wysoką stawkę zaproponuje za wyświetlenie reklamy. Co więcej – ma on również wpływ na to, do kogo trafi dany przekaz, dlatego nie ma tu mowy o przypadkowości. Rezultatem są korzystne efekty w postaci zwiększenia zainteresowania marką. Wszystko to przekłada się na realny wzrost obrotów firmowych. Podsumowując – dobrze prowadzony RTB marketing jest jak najbardziej opłacalny.

Dla kogo przeznaczone są kampanie RTB?

Tak naprawdę nie ma żadnych ograniczeń w kwestii odbiorców reklamy RTB, dlatego wiele agencji proponuje swoim klientom tego rodzaju działania promocyjne. W efekcie stale rośnie zainteresowanie taką formą marketingu. Jak pokazują badania, coraz więcej firm decyduje się na kampanie RTB. Są to zarówno potężne przedsiębiorstwa, jak i maleńkie, lokalne działania biznesowe, które dopiero budują swoją pozycję i starają się zgromadzić jak najliczniejsze grono odbiorców. Skuteczność RTB marketingu sprawia, że staje się ona poważną konkurencją dla Google Ads. Dobrym rozwiązaniem jest także połączenie obu tych form reklamy online.