Dostosowanie do potrzeb klienta jest sprawą kluczową. Dobrze dobrany asortyment usług i towarów sprawia, że potencjalni nabywcy z pewnością znajdą coś dla siebie. Dobra oferta to podstawa, jednak najważniejsze, żeby każdy element był dopięty na ostatni guzik. Bez jakości ciężko będzie utrzymać klientów.
Oferta z drukarni
Każda drukarnia oferuje cały wachlarz wykonywanych prac. Najczęściej są to oferty związane z nadrukami reklamowymi np. na kubkach i długopisach. Dużym rynkiem dla firm związanych z drukowaniem są studenci, którzy będąc w internacie nie posiadają sprzętów wielofunkcyjnych.
Gadżety reklamowe mają pokazać firmę zleceniodawcy od dobrej strony. Muszą więc się dobrze prezentować. Nadruk sublimacyjny to jedna z metod przenoszenia grafiki na produkty.
Druk sublimacyjny – niezwykła trwałość
Za proces odpowiedzialna jest sublimacja druk dzięki temu staje się jedną całością z obiektem docelowym. Atrament pod wpływem wysokiej temperatury wchodzi w reakcję z materiałem, na który jest nanoszony.
Grafikę umieszcza się na papierze termotransferowym – poddany wysokiej temperaturze przekazuje naniesiony atrament na obiekt docelowy. W procesie używa się też podniesionego ciśnienia w otoczeniu pracy. Jest to spowodowane tym, że nie każdy materiał łatwo poddaje się sublimacji.
Im więcej, tym lepiej
Nadruk sublimacyjny jest tym bardziej opłacalny w wykonaniu, im większy jest nakład. Czyni to go idealnym rozwiązaniem dla gadżetów reklamowych. Takie prace zlecają najczęściej większe firmy a co za tym idzie, istnieje duża szansa na podjęcie stałej współpracy.
Kiedy wykorzystuje się proces taki jak sublimacja drukowanie staje dużo bardziej opłacalne przy większych ilościach również dlatego, że trzeba odpowiednio przygotować warsztat. Tylko trafiając do większej ilości kontrahentów zapewnimy sobie zwrócenie takiej inwestycji.
Wykorzystując druk sublimacyjny można połączyć niskie koszty nanoszenia grafiki na obiekty z dużą trwałością. Dla przedsiębiorców jest to rozwiązanie warte rozpatrzenia. Trzeba też wziąć pod uwagę że przy takiej technice istnieją także wady takie jak brak możliwości druku w kolorze białym lub stuprocentowa powtarzalność drukowanych grafik. Popyt na drukowanie sublimacyjne jest jednak coraz większy i może być ciekawym sposobem na biznes nie tylko dla samych drukarni.