Czasy, kiedy księgowy musiał wszystko zapisywać na papierze są już za nami. Obecnie coraz więcej dokumentów można wystawić cyfrowo. Dzięki temu są one trwałe, łatwe do archiwizowania, edytowania i udostępniania. Do czego można wykorzystać program symfonia? Co pozwala robić? Czy przydaje się w firmie?

Ewidencja sprzedaży

Sage symfonia pozwala na prowadzenie pełnej ewidencji sprzedaży. W jednym miejscu mogą znaleźć się wszystkie faktury wystawione przez Twoją firmę. Dzięki temu łatwo będzie Ci prześledzić ich ciągłość, a także skorzystać z dodatkowych narzędzi. Jednym z nich są praktyczne wykresy, które pozwalają na szybkie porównanie w czasie najważniejszych parametrów. Na wykresach może znajdować się nie tylko kwota brutto obrotu, ale także kwota netto i zysk. Dzięki temu łatwo jest oszacować rzeczywiste wartości i ocenić aktualny stan firmy. W ten sam sposób można śledzić też rozchody firmy. Sage symfonia umożliwia więc śledzenie przepływu pieniędzy po to, by docelowo go usprawnić i przynieść jak najwięcej korzyści samej firmie. Dzięki temu programowi można ocenić, kiedy sprzedaż jest największa i wyciągnąć z tego wnioski.

Księgowość i płace

W każdej firmie duża część pracy biurowej obejmuje księgowość i płace. To dość skomplikowany temat, który wymaga ciągłego trzymania ręki na pulsie. Symfonia program pozwala na prowadzenie dokumentacji z tego zakresu. Dzięki temu łatwiej jest zadbać o ważność umów wszystkich pracowników a także wyliczyć ich wynagrodzenia, czy przysługujące urlopy. Program Symfonia pozwala na zebranie wszystkich danych w jednym miejscu oraz powiązanie ich ze sobą. Dzięki temu naliczenie wynagrodzenia, przygotowywanie pasków płacowych czy przygotowanie deklaracji podatkowych na zakończenie roku to pestka. Dzięki temu księgowy może pracować szybciej i wydajniej, a ryzyko popełnienia błędu zdecydowanie się zmniejsza. Oznacza to, że prowadzenie księgowości nawet średniej i dużej firmy nie powinno być zbyt problematyczne. Co ważne, dokumenty są przechowywane w formie cyfrowej. Symfonia program pozwala na oszczędzenie wielkich ilości papieru i miejsca w biurze. Nie ma też ryzyka, że jakieś ważne dokumenty się zagubią. W razie czego można zawsze wydrukować ich kopię.