Każdy, kto planuje założył własny sklep internetowy powinien pamiętać o wyborze platformy e-commerce. Ma ona ogromny wpływ na funkcjonowanie witryny. W dużej mierze to właśnie platforma sklepowa wpływa na jej funkcjonalność oraz niezawodność. Właśnie dlatego wybór powinien zostać dokładnie przemyślany. Z pewnością nie należy kierować się wyłącznie niskim kosztem utrzymania strony.
Koszt abonamentu
Platforma sklep internetowy wymaga regularnej opłaty. Wysokość abonamentu zależy od wielu różnych czynników. Oczywistym jest, że im bardziej zaawansowana platforma sklep, tym wyższa cena. Wielkim plusem jest możliwość wyboru interesująco nas pakietu. Co to oznacza? Nie musimy płacić za usługi, z których nigdy nie będziemy korzystać. Niesie to za sobą wysokie oszczędności.
Wraz z upływem czasu możemy zmienić pakiet na taki, który zagwarantuje nam szerszy zakres możliwości. Właśnie dlatego istotne jest to, aby platforma sklep internetowy elastycznie dopasowywała się do użytkownika. Nasz biznes będzie się rozwijał, a wiec wymagania witryny również będą się zmieniać. Duże przedsiębiorstwa mają zupełnie inne potrzeby niż małe firmy.
Responsywność witryny
Platforma sklepowa musi gwarantować nam responsywność strony www. Wiadomym jest, że coraz większa liczba osób korzysta z urządzeń mobilnych. Witryna musi więc być w pełni przystosowana do smartfonów, czy też tabletów. To odchudzona wersja strony.
Nie wszystkie platformy sklepowe zapewniają taką funkcję. Z tego względu dobrze jest to sprawdzić przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Integracja z magazynem
Dobrze, jeśli platforma sklepu internetowego umożliwia integracją z magazynem. Jest to rozwiązanie, które niesie za sobą wiele zalet. W przypadku, gdy klient dokona zakupu w naszym e-sklepie, ilość dostępnego towaru zostanie zaktualizowana. Wszytko odbywa się w sposób zautomatyzowany, co jest niezwykle wygodne.
Plusem integracji platformy sklepowej z hurtownią jest również wysokie bezpieczeństwo zakupu. Zmniejsza się ryzyko, że klient zakupu produkt, który fizycznie nie jest dostępny. Dla przedsiębiorcy jest to oszczędność czasu oraz pieniędzy. To szczególnie rekomendowane rozwiązanie w przypadku e-sklepów posiadających w swoim asortymencie sporą liczbę produktów.