Zdarzają się takie sytuacje kiedy firma musi zmienić biuro rachunkowe na inne. Powody mogą być różne. Ważne jest jednak, aby wiedzieć na co w takiej sytuacji zwracać uwagę oraz czym kierować się podczas wyboru nowego biura.
Zły wybór biura rachunkowego
Decyzja o wyborze nowego biura rachunkowego musi zawsze być dobrze przemyślana. Zły wybór może bowiem nieść ze sobą niemałe ryzyko. Jeśli współpraca z obecnym biurem nie układa się dobrze to oczywiście biuro należy zmienić. Ale uważać należy, aby nie spać z deszczu pod rynnę. Niewłaściwa zmiana biura może m.in. generować jeszcze większe koszty. Usługa nie będzie realizowana tak jak się tego spodziewaliśmy, co znów będzie powodowało konieczność zmiany biura rachunkowego na nowe. Warto zatem, zmieniając biuro księgowe, wziąć pod uwagę kilka istotnych elementów.
Doświadczenie i kompetencje
Wybierając biuro rachunkowe przede wszystkim sprawdzić należy jakie posiada doświadczenie oraz kompetencje. Na początku warto sprawdzić ile lat dane biuro księgowe funkcjonuje na rynku. Biuro, które funkcjonuje na rynku dość długo, z pewnością może być biurem godnym zaufania. Ale to oczywiście nie jedyny czynnik. Warto także sprawdzić czy biuro posiada certyfikat księgowy. Nawet jeśli od 2014 roku biura księgowe nie mają obowiązku posiadania tego dokumentu. W każdym biurze rachunkowym pracują konkretni ludzi. Rozmawiając z biurem przed podpisaniem umowy o współpracę warto zapytać także jakie kompetencje ją pracownicy, którzy będą zajmować się naszymi sprawami.
Lokalizacja
Przy wyborze biura księgowego zwrócić uwagę należy także na jego lokalizację. Przede wszystkim wybrać powinno się biuro znajdujące się w mieście, w którym funkcjonuje firma. Jeśli prowadzi się firmę w Katowicach to najlepszym wyborem będzie biuro rachunkowe w Katowicach. Fakt, że biuro rachunkowe działa w pobliżu firmy z pewnością ułatwia komunikację.
Zakres usług
Pamiętać też należy o tym, że biura rachunkowe mogą świadczyć różny zakres usług. Inny zakres usług może oferować biuro rachunkowe w Katowicach, a inny zupełnie inne biuro. Przed wyborem konkretnego biura konieczne jest zatem, aby dokładnie sprawdzić czym biuro będzie się zajmować. Większość biuro oprócz prowadzenia ksiąg rachunkowych oferuje także sporządzanie deklaracji podatkowych czy sprawozdań finansowych. Jednak nie zawsze tak jest. Istotne jest również to czy biuro księgowe będzie reprezentować firmę przed urzędami państwowymi, w tym przed Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.