Prowadzenie fanpage na Facebooku to bardzo atrakcyjna praca. Można to robić praktycznie z każdego miejsca na świecie, byleby był tam dostęp do internetu. Posty można zaplanować, a później dodają się automatycznie, więc jeśli ktoś umiejętnie zarządza czasem, poradzi sobie świetnie (i jeszcze będzie mieć sporo czasu wolnego!). Prowadzenie fanpage oferta – jakie są wymagania, by się tym zajmować?

Prowadzenie fanpage oferta – wykształcenie

Prowadzenie strony na Facebooku zwykle nie wymaga specjalistycznego wykształcenia. Zajmować się tym mogą osoby, które np. jeszcze studiują. Kierunki związane z mediami (np. dziennikarstwo czy zarządzanie mediami) będą dodatkowym atutem, ale nie są koniecznością dla większości pracodawców szukających kogoś do prowadzanie strony na Facebooku.

Może zdarzyć się, że fanpage wymaga za to specjalistycznej wiedzy z jakiegoś zakresu bądź znajomości marki. Poza tym, należy mieć tzw. lekkie pióro, czyli umiejętność pisania tak, by posty były przyjemne w odbiorze.

Dyspozycyjność

To, ile czasu trzeba będzie poświęcić na prowadzenie fanpage na Facebooku, zależy od jego charakteru i konkretnych wymagań pracodawcy. Zależy to więc od sytuacji, ale zwykle nie jest to praca na cały etat. Częściej będzie to zajęcie dorywcze, na zasadzie umowy o dzieło, bez potrzeby dojazdu do biura (można to robić w domu, wystarczy wysłać pracodawcy posty wcześniej, żeby je sprawdził).

Wyjątkiem będzie stanowisko poświęcone wizerunkowi marki, gdzie prowadzenie strony na Facebooku będzie tylko jednym z wielu zadań. Wtedy może to być zajęcie na pełny etat, w biurze.

Doświadczenie

Bardzo duże, międzynarodowe i renomowane marki będą wymagać doświadczenia w pracy w mediach społecznościowych (i/lub wyższego wykształcenia). Mniejsze firmy, które dopiero rozwijają skrzydła, mogą jednak tego nie wymagać. Tam właśnie można nabyć cenne doświadczenie, nauczyć się podstaw.

Warto mieć portfolio, w którym pokażemy przykładowe autorskie posty. Możemy je całkowicie wymyślić bądź wykorzystać coś, co już stworzyliśmy dla innych firm albo na prywatnych profilach. Nie muszą to być wpisy na Facebooku, można wykorzystać notki z bloga czy z innych mediów społecznościowych. Każda próbka będzie cenna, bo pokaże pracodawcy, jak będzie wyglądać nasza praca.