Wprowadzenie produktu na rynek zawsze wiąże się z koniecznością rozpoczęcia jego intensywnej promocji, gdyż powinien on zacząć przynosić zyski w jak najszybszym tempie. Produkt marketing najskuteczniejszy jest dziś wtedy, gdy do promocji dochodzi na łamach mediów społecznościowych, a użyć do tego celu można różnych narzędzi i środków.
Wysokiej jakości content marketing w mediach społecznościowych
Promowanie produktu powinno być prowadzone przede wszystkim w oparciu o wysokiej jakości content marketing w mediach społecznościowych. Polega on na tworzeniu wysokiej jakości treści, które wywołują u odbiorców silne emocje, jednocześnie edukując ich. Produkt powinien tutaj być obecny jedynie w małym stopniu lub zupełnie nieobecny, a celem treści jest wzbudzenie w publiczności chęci i potrzeby posiadania danego produktu.
Wysokiej jakości treści sprawiają, że nie trzeba przeznaczać aż tak dużych środków na promowanie profilu w mediach społecznościowych, gdyż będą one same z siebie przyciągały sporą ilość użytkowników danej platformy, którzy będą też udostępniać dane treści na innych profilach, a nawet poza mediami społecznościowymi.
Influencer marketing – jednak z najskuteczniejszych metod promocji
Promowanie produktu często przynosi słabe efekty, gdy polega się jedynie na tradycyjnej reklamie i samodzielnym tworzeniu treści marketingowych. Produkt marketing w mediach społecznościowych najczęściej skuteczny jest wtedy, kiedy produkty prezentuje grupie docelowej osoba, która sama do niej należy, jest przez nią podziwiana, obserwowana, mówiąc też jej językiem.
Dlatego też w fazie, jaką jest wprowadzenie produktu na rynek, warto jest skorzystać z usług influencerów, których można znaleźć samodzielnie, a można też zarejestrować się na jednej z wielu platform łączących zleceniodawców z influencerami, dzięki czemu będzie można szybko przejrzeć osoby pasujące do profilu danej działalności, a także będzie można zaczekać, aż one same się zgłoszą.
Płatna reklama
Niemal każda platforma społecznościowa posiada dziś także płatne narzędzia reklamowe służące do promocji danego profilu i obecnych na nim produktów.
Zalety takich reklam są liczne, a do największych należą niskie koszty, przy których można osiągną wysoki poziom konwersji, gdyż reklamy tworzone w ramach kampanii są wysoce spersonalizowane i wyświetlają się tylko osobom potencjalnie zainteresowanym produktem.
Powyższe sposoby produkt marketingu w mediach społecznościowych stanowią jeden z fundamentów marketingu internetowego i warto je zaplanować jeszcze przed wprowadzeniem produktu na rynek.