Osoby, które prowadzą strony internetowe, liczą zazwyczaj na duży ruch na swojej witrynie, zwłaszcza wtedy, gdy jest ona tworzona w celach komercyjnych. Jednym z głównych elementów SEO jest umieszczenie nie tylko przyciągających uwagę tekstów, ale także grafiki. Warto zadbać więc o pojawienie się w wynikach Google obrazów ze swojej strony www.
Google obrazy – dlaczego ważne?
Google to zdecydowany numer jeden na świecie, jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe. Pozwala ona użytkownikom sieci docieranie do niezbędnych dla nich informacji. Warto jednak pamiętać, że wyszukiwarka posiada również cenne narzędzie umożliwiające znalezienie nie tylko tekstów, ale również grafiki. Obrazy google często zachęcają do odwiedzenia danej witryny. W ten sposób właściciele stron internetowych mogą w znacznym stopniu zwiększyć widoczność swojego portalu i podnieść jego popularność w sieci.
Z marketingowego punktu widzenia bardzo istotne jest więc zamieszczanie odpowiedniej grafiki na swoich blogach, stronach www, sklepach online czy social mediach. Dzięki temu treść staje się atrakcyjna i przyjemniejsza w odbiorze. Użytkownik, który trafia na ciekawe, przyciągające uwagę Google obrazy, chętniej skusi się do zajrzenia na witrynę. Trzeba jednak pamiętać, że grafika tego typu musi być także zoptymalizowana.
Obrazy Google – jak dodawać?
Samo zamieszczenie pliku graficznego w internecie nie jest trudne – wystarczy po prostu opublikować go na swojej stronie. Witryna musi być oczywiście publiczna, ponieważ tylko w takiej sytuacji możliwe będzie dodanie obrazu do Grafiki Google, a tym samym – późniejsze znajdowanie go poprzez wyszukiwarkę. Warto wspomnieć, że w grę wchodzą zarówno fotografie, jak i szkice czy GIF-y. Im wyższa jakość pliku, tym lepiej.
Jednak samo opublikowanie grafiki na stronie czy blogu to nie wszystko. Jeśli zależy nam na szybkim pojawieniu się w wynikach wyszukiwarki i dużej widoczności, trzeba zastosować kilka metod z zakresu SEO. Przede wszystkim każdy Google obraz musi być właściwie opisany. W ten sposób wyszukiwarka będzie miała informacje na temat jego zawartości i trafniej dopasuje go do odpowiednich haseł wpisywanych przez internautów. Ważna jest nazwa pliku zawierająca słowo kluczowe, a także dobrze dobrana wielkość. Warto przypomnieć też, że w przypadku Grafiki Google obraz ze strony pojawia się w wyszukiwarce dopiero po jakimś czasie.