Jednymi z najsilniej działających na ludzką wyobraźnię bodźców są obrazy. Jak wiadomo nie od dziś, ludzie są wzrokowcami i to właśnie tym zmysłem w pierwszej kolejności poznają świat, odbierają informacje oraz uczą się. Dlatego też reklamy w formie obrazów bardzo skutecznie zwracają na siebie uwagę. Wiedzą to także twórcy i producenci tablic reklamowych.

Tablice reklamowe na brooklyn.pl – co czyni tablicę skutecznym narzędziem marketingowym?

Jak podpowiadają eksperci od reklamy wizualnej z portalu brooklyn.pl, kluczem do odpowiedniego wykorzystania reklam outdoorowych, w postaci tablic reklamowych, jest skutecznie skomponowana, wykonana i przedstawiona treść graficzna. Siła obrazu w reklamie zewnętrznej zawarta jest w jego atrakcyjnej i przykuwającej uwagę formie wizualnej.

Bezpośrednia prezentacja czy odwołanie do wyobraźni?

Przeglądając koncepcje reklam graficznych można natrafić na dwie różne strategie działania. Pierwszą, najpopularniejszą jest po prostu rozpowszechnianie wizerunku marki lub produktu poprzez umieszczanie przedmiotu sprzedaży czy też logo w sposób bezpośredni, jako głównego element wizualnego przekazu reklamowego. Jest to metoda sprawdzająca się w przypadku mało skomplikowanych kampanii reklamowych, mających na celu popularyzowanie i szerzenie świadomości dotyczącej marki lub zapoznanie klientów docelowych z nowym produktem. Druga strategia należy do bardziej wysublimowanych metod marketingowych. Ma ona za zadanie przykuć uwagę odbiorcy kontrowersyjnym lub zaskakującym przekazem, budzącym dużą dozę emocji, a co za tym idzie skutecznie zapadającym w pamięć. Granicą jest tutaj wyobraźnia i wyczucie twórców reklamy oraz właściwe dopasowanie przekazu do profilu odbiorcy. Warto pamiętać, że zbyt szokujące treści wizualne mogą osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego.

Jakie aspekty wziąć pod uwagę wybierając tablicę reklamową?

Poza oczywistymi kwestiami związanymi z celem i treścią, jaka ma zostać na reklamie przedstawiona należy zwrócić uwagę na kilka pomniejszych, aczkolwiek istotnych, szczegółów. Przede wszystkim, ważne jest aby tablica reklamowa była wytrzymała i przystosowana do warunków w jakich będzie pełniła swą marketingową rolę. Dodatkowo warto przewidzieć z jakiej odległości odbiorca będzie zapoznawał się z przekazem i zgodnie z nim dobrać odpowiedni rozmiar tablicy.