Każda firma obsługująca kontrahentów zagranicznych musi dbać o znajomość języka angielskiego swoich pracowników. I nie chodzi tu tylko menadżerów, czy pracowników negocjujących warunki kontraktów, ale także o pracowników biurowych, którzy muszą obsługiwać korespondencję biurową.
Kurs języka angielskiego dla firmy
Korporacje i duże firmy o zasięgu międzynarodowym dbają o swój wizerunek i stale podnoszą kompetencje swoich pracowników poprzez różnego rodzaju szkolenia. Do jednych z ważniejszych należą kompetencje językowe, które można podnosić za pomocą odpowiednio dobranych kursów języka angielskiego.
Wiele szkół językowych oferuje kurs języka angielskiego dedykowany do konkretnej grupy zawodowej, np. dla informatyków, prawników, architektów lub ekonomistów. Jest to bardzo ważne ze względu na specjalistyczne słownictwo dla każdej z tych branż. Nieco inny kurs powinien być zorganizowany dla pracowników biurowych obsługujących korespondencję, zarówno tą tradycyjną w formie papierowej, jaki i tą e-mailową.
Firma zlecająca kurs języka angielskiego dla pracowników powinna bardzo dokładnie sprecyzować swoje warunki i oczekiwania. Pozwoli to szkole językowej na opracowanie odpowiedniego programu.
Jak zmotywować pracowników do szkoleń?
Nie jest to sprawą prostą, bo nikt nie chce spędzać dodatkowo czasu w firmie poza godzinami pracy. Nawet organizowanie kursu języka angielskiego w godzinach pracy nie daje gwarancji jego efektywności. Możliwości motywowania pracowników jest kilka, ale każda z nich musi proponować konkretne korzyści dla pracowników. Najprostszym sposobem jest powiązanie ukończenia szkolenia z wynikiem pozytywnym z podwyżką wynagrodzenia lub awansem. Nie zawsze jest to jednak możliwe, zwłaszcza w odniesieniu do wszystkich pracowników.
Dobrym rozwiązaniem mogą okazać się intensywne kursy języka angielskiego podczas wyjazdów weekendowych. Pracownicy chętnie uczestniczą w takich szkoleniach. Naukę mogą połączyć z wypoczynkiem i relaksem, zwłaszcza, że nie ponoszą za to kosztów.
Dla firmy jest to oczywiście rozwiązanie droższe, ale w zamian za to zyskuje kontrolę nad przebiegiem szkolenia, pracownicy są bardziej zdopingowani, ale przede wszystkim bardzo dobrze się integrują, co później przekłada się na wzajemne relacje i lepszą współpracę w zespołach.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy International House z Bielska Białej.